Rebel in the rye (2017)

 


Ελληνικός τίτλος: Επαναστάτης στη σίκαλη

Βιογραφικό δράμα σε σκηνοθεσία Ντάνυ Στρονγκ, με τους Νίκολας Χουλτ, Κέβιν Σπέησυ, Βίκτορ Γκάρμπερ, Χόουπ Ντέηβις, Λούσυ Μπόυντον, Μπράιαν ντ'Άρσυ Τζέημς, Ζόυ Ντώυτς, Σάρα Πώλσον.

Η ζωή του εμβληματικού μα και εκκεντρικού Τζερόμ Ντέηβιντ Σάλιντζερ, συγγραφέα μεταξύ άλλων του βιβλίου "Ο φύλακας στη σίκαλη" μεταφέρεται στο σινεμά με μια πλειάδα πολύ καλών ηθοποιών και τον Νίκολας Χουλτ να αποδεικνύει πρωταγωνιστικό τσαγανό σε έναν ρόλο που ζητά περισσότερα από όσα οι προηγούμενοί του.

Απομονωμένος σε ένα σπίτι στην εξοχή για πάνω από 50 χρόνια, ο Τζ. Ντ. Σάλιντζερ έμεινε στην ιστορία όχι μόνο για την επιρροή του στην αμερικανική πεζογραφία μα και για την επαναστατημένη τρόπον τινά φωνή και την ασυμβίβαστη ζωή του. Αντικοινωνικός αλλά και πληγωμένος από τη μοναξιά ως προϊόν της ανθρώπινης προδοσίας, ο Σάλιντζερ συνομιλεί, αναζητά, γράφει, συνθέτει ιστορίες και περιστατικά ενόσω εμείς παρακολουθούμε τις στιγμές και τους ανθρώπους που καθόρισαν την πορεία και τις αποφάσεις του. Το ενδιαφέρον στη ζωή του Σάλιντζερ ήταν οι αντιθέσεις του. Μολονότι επεδίωκε για χρόνια όχι μόνο τη δημοσίευση αλλά και την αναγνώριση, όταν αυτό συνέβη, η δημοσιότητα τον ενόχλησε οδηγώντας τον μακριά από τους ανθρώπους, επιδιώκοντας εν τέλει την αποξένωση που όμως πολεμούσε μέσα από τις λέξεις του. 

Σοβαρών προθέσεων και αντιμετώπισης η ταινία, δεν παύει όμως να πέφτει στην τόσο γνώριμη πλέον παγίδα των βιογραφιών, με ένα σενάριο που μοιάζει περισσότερο με ξεφύλλισμα των κυριότερων στιγμών των απομνημονευμάτων του συγγραφέα πατά με αυτοτελή ιστορία. Πολυάριθμοι βιογραφικοί τίτλοι στο σινεμά και στην τηλεόραση έχουν αποδείξει τα τελευταία χρόνια πως αν το σενάριο δεν εστιάζει σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός ή σε μια δεδομένη χρονική στιγμή του ήρωα αλλά αφήνεται σε μια γραμμική αφήγηση της ζωής του, το αποτέλεσμα όσο σοβαρό και φροντισμένο κι αν είναι σπάνια αναδεικνύει κινηματογραφικό μεγαλείο. Έτσι κι εδώ, παρ' ότι παραγωγή, ερμηνείες και σκηνοθεσία είναι άνω του μετρίου, η ταινία κυλά χωρίς εξάρσεις και χωρίς μεγάλες σκηνές, δεδομένης επιπλέον της ανυπαρξίας ουσιαστικών β' ρόλων (με εξαίρεση αυτού του Κέβιν Σπέησυ), αφού όλοι οι υπόλοιποι είναι απλά φιγούρες που ο Σάλιντζερ συνάντησε κατά καιρούς στη ζωή του -η οποία όμως είναι από μόνη της ιντριγκαδόρικη, άρα κινεί και το ενδιαφέρον του θεατή.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις δραματικές ταινίες, θα βρείτε το αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)