Cockpit (2012)


Κομεντί της Nordisk σε σκηνοθεσία Μάρτεν Κλίνμπεργκ, με τους Γιόνας Κάρλσον, Μαρί Ρόμπερτσον, Έλεν Γέλινεκ, Καρίν Λίτμαν.

O Βάλλε Άντερσον έχει τα πάντα στη ζωή του. Είναι πιλότος σε μια μεγάλη σουηδική αεροπορική εταιρεία, έχει το πολυτελές διαμέρισμά του, την όμορφη γυναίκα του και τον αγαπημένο του γιο, που μολονότι τυφλός εκ γενετής ουδέποτε υπήρξε εμπόδιο στην ευτυχία του. Ξαφνικά όμως όλα γκρεμίζονται. Η εταιρεία κάνει περικοπές και τον απολύει από τη μια στιγμή στην άλλη, η γυναίκα του τον χωρίζει και εκείνος μένει χωρίς τίποτα και κυρίως χωρίς τον γιο του, αφού η τέως του δεν του επιτρέπει κοινή κηδεμονία έως ότου βρει νέα δουλειά και αποκατασταθεί πλήρως οικονομικά, κυρίως δε αφού μετακομίσει από το πατρικό του σπίτι όπου αναγκάζεται να ζει μαζί με την ακτιβίστρια αδελφή του, η οποία το έχει μετατρέψει σε κέντρο διερχομένων. Οι ελπίδες του αναπτερώνονται ύστερα από μια φαινομενικά επιτυχημένη συνέντευξη σε μια low cost αεροπορική εταιρεία, όμως πολύ γρήγορα μαθαίνει πως δεν έχει την παραμικρή ελπίδα να τον προσλάβουν αφού η Διοίκηση είναι αποφασισμένη να δώσει τη θέση σε γυναίκα για λόγους πολιτικής ορθότητας. Οπότε, ο Βάλλε αποφασίζει το απονενοημένο: με πλαστοποιημένα χαρτιά και με τη βοήθεια της αδελφής του μεταμορφώνεται στη "Μαρία", η οποία δίνει και αυτή συνέντευξη στην ίδια εταιρεία και φυσικά παίρνει τη θέση.

Σκεπτόμενη και καλοπροαίρετη κωμική φάρσα από τη Σουηδία, όπου το τόσο προσφιλές κινηματογραφικό εύρημα του άντρα που υποδύεται τη γυναίκα χρησιμοποιείται όχι μόνο για να βγάλει γέλιο από τις παρεξηγήσεις που προκύπτουν μα και να σχολιάσει την τρέχουσα επαγγελματική και κοινωνική κατάσταση όπως μάλιστα επιβάλλεται από τους νέους κανόνες πολιτικής ορθότητας. Η φάρσα βέβαια είναι κυρίαρχη στη ταινία που μόνο ως φάρσα μπορεί να δουλέψει συνολικά, αφού εάν ψάξει κανείς να βρει τις πιθανότητες αληθοφάνειας όσων συμβαίνουν τότε θα δυσκολευτεί πολύ. Από την άλλη, το σενάριο μοιάζει να βάζει το ίδιο τρικλοποδιές στον εαυτό του, καθώς φορτώνεται με πολλά στοιχεία τα οποία μπαίνουν για να μπουν ενώ οι υπερβολές στους χαρακτήρες και τις αντιδράσεις τους αποπροσανατολίζουν από την κεντρική υπερβολή του Βάλλε που εργάζεται κυκλοφορεί και ερωτεύεται ως Μαρία. Ο πρωταγωνιστής Γιόνας Κάρλσον είναι συμπαθέστατος καθώς κατορθώνει να διασωθεί από την καρικατούρα, κάποιες στιγμές είναι πολύ αστείες και όλο μαζί κυλά ευχάριστα αν και εμφανώς ήθελε ακόμα λίγη δουλειά. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)