The fall (3 Σαιζόν, 2013-2016)



Ελληνικός τίτλος: Η ώρα της πτώσης

Σειρά θρίλερ του BBC, δημιουργία του Άλαν Κάμπιτ, σε σκηνοθεσία Τζέηκομπ Βέρμπρούγκεν (κύκλος 1) και Άλαν Κάμπιτ (κύκλοι 2-3), με τους Γκίλιαν Άντερσον, Τζέημι Ντόρναν, Τζων Λυντς, Έιλινγκ Φραντσιόζι, Νίαμ ΜακΓκρέηντυ, Στούαρτ Γκράχαμ. 

Η Στέλλα Γκίμπσον, μία ψυχρή αλλά αποτελεσματική και ικανότατη αστυνομικός, ταξιδεύει στο Μπέλφαστ από το Λονδίνο για να βοηθήσει την τοπική αστυνομία με μια δολοφονία που πήρε μεγάλη δημοσιότητα. Με τους συναδέλφους της να την αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό, και με μια γενικότερη θεώρηση που θέλει τον φόνο να αποτελεί σχέδιο του οργανωμένου εγκλήματος, η Στέλλα αρχίζει να εντοπίζει κοινά σημεία με κάποια άλλα εγκλήματα και καταλήγει στο συμπέρασμα πως πρόκειται για έργο ενός κατά συρροή δολοφόνου. Μολονότι ο προϊστάμενος του Τμήματος δυσκολεύεται να δεχθεί αυτήν τη θεωρία, ο φόνος που ακολουθεί την επιβεβαιώνει. Δράστης, ο Πωλ Σπέκτορ, ένας νέος, όμορφος οικογενειάρχης που εργάζεται ως κοινωνικός λειτουργός, του οποίου η ζωή καθορίζεται από ένα εσωτερικό πάθος να δολοφονεί γυναίκες που ταιριάζουν σε κάποιες συγκεκριμένες ηλικιακές και κοινωνικές προδιαγραφές, και στη συνέχεια να καλλωπίζει και να διακοσμεί στον χώρο τα θύματά του, σαν να στήνει σκηνικό για φωτογράφιση. 

Πρόκειται για μία από τις καλύτερες αστυνομικές σειρές θρίλερ που είδαμε τα τελευταία χρόνια, καθώς το ευφυές σενάριο του πρώτου κύκλου δεν βασίζεται στην άγνωστη ταυτότητα του δολοφόνου, αλλά ακριβώς στο αντίθετο: γνωρίζουμε ποιος το κάνει και παρακολουθούμε τον τρόπο με τον οποίο αυτό το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι θα κάνει τους δρόμους του θύτη και της κυνηγού του να διασταυρωθούν. Πάρα πολύ καλή η Γκίλιαν Άντερσον στον ρόλο της απεσταλμένης της μητροπολιτικής αστυνομίας στο "εχθρικό" και ανδροκρατούμενο τμήμα του Μπέλφαστ, που αποδίδει με μια εξωτερική ψυχρότητα αλλά και εσωτερικό πάθος τον ρόλο ενός κυνηγού που μοιάζει να είναι το ίδιο σκοτεινός με τον δολοφόνο που αναζητά. Γοητευτικός και με ουσιαστική παρουσία ο Τζέημι Ντόρναν, προτού γίνει γνωστός τοις πάσι από τις "50 αποχρώσεις του γκρι", ερμηνεύει απόλυτα πιστευτά έναν δύσκολο ρόλο, καθώς μεταμορφώνεται από πατέρας και σύζυγος σε αδίστακτο και απόλυτα οργανωμένο δολοφόνο, παραμένοντας όμως ο ίδιος άνθρωπος. Βλέπετε αυτή η εκδοχή του Τζέκυλ και Χάυντ δεν στηρίζεται στην εξωτερική "μεταμόρφωση" του ήρωα, αλλά κατ'ουσίαν στην ανάγκη του να πράξει κάτι ανείπωτο παραμένοντας πάντοτε Χάυντ. Συναρπαστικά τα 5 (μόλις) επεισόδια του πρώτου κύκλου, χτίζουν το ενδιαφέρον για όσα θα ακολουθήσουν.

Εξίσου συναρπαστικός ο δεύτερος κύκλος της σειράς που μπαίνει πολύ πιο βαθειά στο μυαλό θύτη και διώκτη, με την ταυτότητα πλέον του δολοφόνου γνωστή στην Αστυνομία και το ενδιαφέρον να προσανατολίζεται στα στοιχεία που θα τους επιτρέψουν να τον συλλάβουν. Πιο σκοτεινά τα επεισόδια του δεύτερου κύκλου, οδηγούν υποδειγματικά στον τρίτο και τελευταίο, ο οποίος πλέον από τη δράση μεταστρέφεται στην εσωτερικότητα, με παιχνίδια μυαλού, μνήμης και ταυτότητας, την ίδια στιγμή που το σύνολο του καστ, αλλά πρωτίστως το δίδυμο Άντερσον-Ντόρναν παίρνει ερμηνευτική φωτιά. Η μοναδική μου επιφύλαξη αφορά στο φινάλε που σε σχέση με την ένταση που έχει προηγηθεί, μου φάνηκε περισσότερο ήσυχο από όσο θα το επιθυμούσα και από όσο θα άξιζε στην εξαιρετική αυτή τηλεοπτική σειρά.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)