ΑΙΘΟΥΣΕΣ - Pathé La Villette (αίθουσα 4) (Παρίσι)

H αίθουσα 4 με τεχνολογία 4DX

H αίθουσα 4 με τεχνολογία 4DX

H είσοδος του κινηματογράφου στον 2ο όροφο του εμπορικού κέντρου Vill'Up

To μπαρ-φουαγέ με τον τεράστιο τοίχο με ζαχαρωτά, δημιουργία του designer Ora-ïto

Η άλλη όψη του μπαρ-φουαγέ με τα παγωτά και τα αναψυκτικά, δημιουργία του designer Ora-ïto

Ο διάδρομος προς τις αίθουσες

Η είσοδος της αίθουσας 1 (Salle Mômes), αποκλειστικά σχεδιασμένη για παιδιά, που τα υποδέχεται ένας ταξιθέτης σε φυσικό μέγεθος, φτιαγμένος από Lego. Οι κολώνες γύρω από την πόρτα είναι γεμάτες από καραμέλες.

H είσοδος της αίθουσας 4

Βίντεο παρουσίασης της αίθουσας

Η κατασκευή της αίθουσας σε time lapse video


Οι αδελφοί Πατέ ιδρύουν το 1896 μια εταιρεία πώλησης φωνογράφων που έφερε το όνομά τους. Μέχρι το 1900 η Pathé θα γινόταν η μεγαλύτερη εταιρεία κινηματογραφικού εξοπλισμού και παραγωγής, καθώς και κατασκευής δίσκων. Με σήμα της πάντοτε το διάσημο κοκοράκι, το 1908 πρωτοπορεί δημιουργώντας πρώτη τα "επίκαιρα" που προβάλλονταν στα σινεμά πριν από την έναρξη της ταινίας. Σήμερα, η Pathé αποτελεί κολοσσό της βιομηχανίας ψυχαγωγίας, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και τη διανομή κινηματογραφικών ταινιών, στην εκμετάλλευση αιθουσών, αλλά και στην τηλεόραση, καθώς συμμετέχει σε πολλά ευρωπαϊκά δίκτυα. Είναι η δεύτερη παλαιότερη κινηματογραφική εταιρεία στον κόσμο (προγενέστερη της Universal και της Paramount) και η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, μετά την Gaumont, με την οποία μάλιστα έχουν πλέον στενή συνεργασία. Από το 2001 δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Les cinémas Gaumont Pathé για τη συνεκμετάλλευση όλων των κινηματογράφων τους στη Γαλλία (14 στο Παρίσι, 68 συνολικά), οι οποίοι όμως διατηρούν το σήμα και τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας εταιρείας.

Τα τελευταία χρόνια, η Pathé έχει κάνει πραγματική εισβολή στον χώρο των αιθουσών, δημιουργώντας νέα κέντρα τόσο στο Παρίσι, όσο και στις άλλες μεγάλες πόλεις της Γαλλίας. Προσέχοντας ιδιαίτερα την αισθητική τους, οι πολυκινηματογράφοι της Εταιρείας επενδύουν διαρκώς και στις νέες τάσεις, φέρνοντας στη Γαλλία τεχνολογίες αιχμής. Η Pathé μπορεί να είναι υπερήφανη καθώς αυτή εισήγαγε πρώτη στη χώρα τις αίθουσες Dolby Atmos και ΙΜΑΧ, μπήκε σχετικά πρόσφατα στην τεχνολογία 4DX, ενώ άνοιξε και τις πρώτες αίθουσες Dolby Cinema.

Ο πολυκινηματογράφος Pathé La Villette είναι ολοκαίνουργιος, καθώς άνοιξε τις πόρτες του στις 14 Δεκεμβρίου 2017, μέσα στο κτίριο της Πόλης των Επιστημών της Βιλέτ (Villete Cité des Sciences), στον δεύτερο όροφο του μικρού εμπορικού κέντρου Vill'Up. Εκεί πάτε είτε απ' ευθείας από την κεντρική είσοδο είτε από την άλλη μεριά του πάρκου της Βιλέτ, χαρίζοντας στον εαυτό σας και έναν υπέροχο (μολονότι μεγάλο) περίπατο. Αν έχετε χρόνο και ο καιρός είναι καλός, σίγουρα είναι προτιμότερο να διασχίσετε το πάρκο. Η είσοδος του εμπορικού κέντρου είναι στα αριστερά του κτιρίου της Πόλης των Επιστημών. Μόλις περάσετε πόρτες, διασχίζετε όλον τον διάδρομο μέχρι το βάθος όπου θα βρείτε τις κυλιόμενες και τα ασανσέρ που θα σας ανεβάσουν στον δεύτερο όροφο. Λίγα βήματα μετά περνάτε στον προθάλαμο, με τραπεζάκια και θέσεις για να περιμένετε την έναρξη της ταινίας, πλάι σε οθόνες που εμφανίζουν το πρόγραμμα των προβολών και τρέιλερ ταινιών. Το ταμείο, όπως προχωράτε προς το μπαρ, βρίσκεται στο δεξί σας χέρι, και μάλιστα είναι διπλό: υπάρχει τόσο ένα παραδοσιακό ταμείο με υπάλληλο, όσο και μηχανές αυτόματης πώλησης εισιτηρίων, αλλά μόνο με πιστωτική ή τραπεζική κάρτα. Εννοείται πως μπορείτε να έχετε αγοράσει τα εισιτήριά σας και ηλεκτρονικά μέσω internet. 

O χώρος του φουαγέ πραγματικά εντυπωσιάζει με την άπλα του και με τη minimal αισθητική ανοιχτού χώρου, που φέρει την υπογραφή του designer Ora-ïto, με τον οποίο η Pathé έχει σταθερή συνεργασία, αφού ο ίδιος σχεδίασε το επίσης νέο σχετικά συγκρότημα κινηματογράφων Beaugrenelle στο Παρίσι. Στους τοίχους αριστερά σας υπάρχουν τεράστιες προθήκες για τα παγωτά, τα αναψυκτικά και τις καραμέλες, ενώ από πάνω τους οθόνες διαφημίζουν τα καλούδια του κινηματογράφου και τις ταινίες που προβάλλονται. Αφού διασχίσετε το σχήματος "Γ" φουαγέ-μπαρ, φτάνετε στον χώρο ελέγχου εισιτηρίων και από εκεί κάνετε αριστερά για να κατευθυνθείτε προς τις αίθουσες. Ευθεία μπροστά σας είναι ο διάδρομος για τις αίθουσες 1 έως 7 (μεταξύ των οποίων και η 4, η πρώτη με τεχνολογία 4DX στη Γαλλία), ενώ στα αριστερά οδηγείστε προς τις αίθουσες 8-17, μεταξύ των οποίων και η ΙΜΑΧ, που είναι η πρώτη που άνοιξε μέσα στο Παρίσι. Το περίεργο είναι πως μολονότι το κέντρο έχει 16 αίθουσες, η σήμανση στον αριστερό διάδρομο γράφει "έως 17", οπότε είτε έχουμε παράκρουση τύπου Village@The Mall που έλεγε για χρόνια 15 Cinemas ενώ έχει 14, είτε υπάρχει ακόμα μία αίθουσα που δεν έχει ανοίξει μέχρι στιγμής. Συνολικά, οι 16 αίθουσες φιλοξενούν 2.850 θεατές. 

Προχωρώντας ευθεία στον διάδρομο για τις αίθουσες 1-7, συναντάτε έναν ταξιθέτη σε φυσικό μέγεθος, φτιαγμένο από Lego, που υποδέχεται τα παιδιά στην αίθουσα 1, τη Salle Mômes, σχεδιασμένη ειδικά για πιτσιρίκια, με καραμέλες να παραγεμίζουν τις κολώνες γύρω από την πόρτα. Οι αίθουσες 1, 2 και 3 βρίσκονται αριστερά σας, οι 5, 6 και 7 δεξιά σας ενώ στο τέλος του διαδρόμου είναι η είσοδος για την 4, εξοπλισμένη με την περιβόητη τεχνολογία 4DX, όπως διατυμπανίζει περήφανα και ο φωτεινός τοίχος στα αριστερά της εισόδου.

Είναι μικρή αίθουσα σχετικά η 4, με μόλις 116 θέσεις, αλλά είναι λογικό, καθώς η τεχνολογία που "λειτουργεί" τις πολυθρόνες είναι πανάκριβη, όπως εξ ίσου ακριβό είναι και το εισιτήριο, το οποίο κοστολογείται ως εξής: €12 γενική είσοδος + €6 επιπλέον για το 4DX. Εάν η ταινία είναι τρισδιάστατη, τότε το εισιτήριο επιβαρύνεται με €2 και με ακόμα €1 εάν δεν έχετε γυαλιά 3D. Η πρακτική στο Παρίσι για 3D με σύστημα RealD είναι πως αγοράζεις το κάθε ζευγάρι με €1 και το χρησιμοποιείς κάθε φορά που πηγαίνεις στο σινεμά. Για τις αίθουσες που είναι εξοπλισμένες με Dolby 3D, επιστρέφεις τα γυαλιά μετά το τέλος της ταινίας, όπως και στην Ελλάδα. Αμφιθεατρική η διάταξη στην αίθουσα, με τις μεγάλες, μαύρες δερμάτινες πολυθρόνες τοποθετημένες μονομπλόκ (με δύο κάθετους διαδρόμους στις άκρες ) απέναντι στην όσο της το επιτρέπει ο χώρος μεγάλη οθόνη που σε υποδέχεται με τη φράση "Καλώς ήρθατε στην αίθουσα 4DX". Αυτό είναι και το μοναδικό φωτεινό στοιχείο που κυριαρχεί στην αίθουσα, καθώς και οι τοίχοι είναι μαύροι και ο φωτισμός χαμηλός. Υπάρχει βέβαια λογική σε όλο αυτό, καθώς ένας πιο ισχυρός φωτισμός θα αποκάλυπτε τα μυστικά της αίθουσας (ανεμιστήρες, σωλήνες, λάμπες κ.ά.) που δεν θα ήταν και ό,τι ομορφότερο. 

Εάν κοιτάξετε προσεκτικότερα μέσα στην αίθουσα (ή και στις φωτογραφίες), θα παρατηρήσετε κόκκινα κορδόνια ανάμεσα σε κάποιες από τις πολυθρόνες (που όλες φέρουν επάνω τους το λογότυπο του 4DX). Ουσιαστικά, τα κορδόνια αυτά βρίσκονται εκεί για να εμποδίζουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένους χώρους και πιο συγκεκριμένα εκεί που "εφάπτονται" τα σετ των θέσεων. Αυτό συμβαίνει επειδή η προβολή 4DX απαιτεί από τις πολυθρόνες να κουνιούνται ανάλογα με τη δράση επί της οθόνης. Άρα, ανά συστάδες των 4, οι πολυθρόνες έχουν το δικό τους "πάτωμα", και τα κορδόνια δεν επιτρέπουν την πρόσβαση μεταξύ των συστάδων αυτών για λόγους ασφαλείας. Η κάθε πολυθρόνα έχει βάση για τα πόδια (σαν του κουρείου), ώστε να μην πατάς κάτω, ενώ στο ένα μπράτσο της υπάρχει και ένας διακόπτης που γράφει "νερό ναι/νερό όχι". Όπως ενημερώνει το εισαγωγικό φιλμ πριν την έναρξη της ταινίας, στην αίθουσα απαγορεύεται η είσοδος σε παιδιά κάτω των 5 ετών, ενώ παιδιά με ύψος μικρότερο του 1,20 μ. πρέπει να συνοδεύονται οπωσδήποτε από ενήλικες. Επίσης, συστήνεται να αποφεύγουν την αίθουσα γυναίκες σε ενδιαφέρουσα και άτομα που πάσχουν από καρδιακά προβλήματα, επιληψία, φωτοφοβία και άλλα σχετικά, ενώ ενημερώνει για το πώς απενεργοποιείται η λειτουργία του νερού.

Η προβολή εννοείται πως είναι ψηφιακή και ολόλαμπρη, με παντελώς ξεκούραστο 3D, ενώ ο ήχος, μολονότι απλός Dolby Digital, ακούγεται σε εξαιρετική ένταση, με κρυστάλλινη διαύγεια και πανίσχυρα μπάσα. Το πανηγύρι όμως είναι στο 4DX, το οποίο, αν δεν το έχεις ξαναζήσει (όπως εγώ), όταν πέφτει το demo, παθαίνεις έναν μικρό πανικό. Οι πολυθρόνες κουνιούνται, σηκώνονται, κατεβαίνουν, πλαγιάζουν, ανάλογα με το τι συμβαίνει στην οθόνη, την ίδια στιγμή που σε χτυπάνε στην πλάτη (και μάλιστα σε διαφορετικά σημεία), σε φυσάνε δεξιά ή αριστερά ή και ταυτόχρονα στον σβέρκο (π.χ. όταν πέφτουν πυροβολισμοί, οπότε ο συνδυασμός της αίσθησης και του ήχου του αέρα πλάι ακριβώς στο αυτί σου σε κάνει να νιώθεις πως οι σφαίρες -ή τα λέιζερ, εφόσον έβλεπα το "Solo: A Star Wars Story"- περνούν ξυστά από το κεφάλι σου. Η βάση της πολυθρόνας σού δονεί τον πισινό, ακολουθώντας τα μπάσα, ενώ κάποιες φορές όλη η θέση δονείται τόσο έντονα και τόσο γρήγορα (όταν πιάσαμε την ταχύτητα του φωτός με το διαστημόπλοιο στην ταινία) που πραγματικά δεν ξέρεις τι σου συμβαίνει. Συμπληρωματικά όλων αυτών, όταν κάποιος πέφτει στο νερό ή όταν βρέχει, στόμια από την μπροστινή σου θέση σε ψεκάζουν με νερό -δεν σε μπουγελώνουν, αλλά είναι σαν να σου ρίχνουν μπρουμιζατέρ- οπότε αντιλαμβάνεστε προς τι ο διακόπτης του νερού στην πολυθρόνα. Άγνωστο πώς, σε κάποιες σκηνές κάτι σε αγγίζει στα πόδια, εκεί προς τους αστραγάλους (είτε στο δεξί, είτε στο αριστερό είτε και στα δύο ταυτόχρονα) και γενικά ο σχεδιασμός της διαδραστικότητας της πολυθρόνας είναι τέτοιος που δεν ξέρεις από πού θα σού'ρθει. Ταυτόχρονα, λαμπεροί στροβοσκοπικοί προβολείς ενισχύουν τα εφφέ των πιθανών εκρήξεων ή μιας καταιγίδας, πανίσχυροι ανεμιστήρες σε φυσάνε από παντού, μεταφέροντας είτε την αίσθηση δροσιάς είτε του κρύου, είτε μιας απαλής αύρας και, τέλος, καπνοί εμφανίζονται μέσα στην αίθουσα, μπροστά ακριβώς από την οθόνη, όπου και όταν αυτό απαιτείται από την ταινία. Η τεχνολογία 4DX έχει και τη λειτουργία μυρωδιάς, αλλά στη συγκεκριμένη ταινία δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. 

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται στις συγκεκριμένες αίθουσες (ανά τον κόσμο, όχι μόνο στη Γαλλία) είναι πως δεν ενδείκνυνται για υποτιτλισμό. Φανταστείτε να σε πηγαίνει η καρέκλα πέρα-δώθε, να σε κάνει να τρέμεις, να σε φυσάνε, να σε ψεκάζουν κι εσύ να πρέπει να στηλώνεις τα μάτια σου στη θέση των υποτίτλων. Ίλιγγος. Οπότε, οι ταινίες παίζονται είτε μεταγλωττισμένες είτε στην πρωτότυπη εκδοχή (συνήθως σε μία βραδινή προβολή) χωρίς υπότιτλους. Το ίδιο ισχύει και για τις αίθουσες ΙΜΑΧ.


Pathé La Villette
Εμπορικό Κέντρο Vill'Up, Cité des Sciences, Villette, Παρίσι
Στάσεις μετρό: Porte de la Villette (γραμμή 7), Porte de Pantin (γραμμή 5, στην άλλη πλευρά του πάρκου)
Στάση προαστιακού (RER): Rosa Parks (γραμμή Ε)
Στάση τραμ: Porte de la Villette (γραμμή 3b)
Στάσεις λεωφορείων: Porte de la Villette (γραμμές 139, 150, 152)






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)