Love affair (1939) (A/M)


Ελληνικός τίτλος: Ο πόνος της αγάπης

Αισθηματικό δράμα της RKO Radio Pictures σε σκηνοθεσία Λήο ΜακΚάρρεϋ, με τους Αϊρήν Νταν, Σαρλ Μπουαγέ, Μαρία Ουσπένσκαγια, Λη Μπάουμαν.

Σε ένα υπερωκεάνιο με προορισμό τη Νέα Υόρκη γνωρίζονται δύο μοναχικοί επιβάτες: ο γάλλος ζωγράφος Μισέλ Μαρνέ και η αμερικανίδα τραγουδίστρια Τέρυ ΜακΚέυ. Μολονότι αμφότεροι πηγαίνουν στην Αμερική για να παντρευτούν -εκείνος μια πλούσια κληρονόμο και εκείνη έναν επιχειρηματία- δεν μπορούν να παραβλέψουν την αμοιβαία έλξη που νιώθουν ο ένας για τον άλλον. Κι όταν σε μια στάση στη Μαδέρα, ο Μισέλ της ζητά να τον συνοδέψει σε μια σύντομη επίσκεψη στη γιαγιά του που ζει εκεί, οι δύο μέχρι πρότινος ξένοι ανακαλύπτουν πως είναι ερωτευμένοι και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι΄ αυτό. Στη Νέα Υόρκη όμως τους περιμένουν οι δεσμεύσεις τους, οπότε λίγο προτού το καράβι φτάσει στον προορισμό του, δίνουν ένα αλλόκοτο ραντεβού: εάν τελικά κατορθώσουν να αποδεσμευτούν, θα συναντηθούν έξι μήνες αργότερα, στην κορυφή του Εμπάιαρ Στέητ Μπίλντινγκ, στις 5 το απόγευμα.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα από τα καλύτερα και σπουδαιότερα μελοδράματα του αμερικανικού σινεμά, εδώ στην πρώτη του εκδοχή, γυρισμένη το 1939, η οποία τιμήθηκε μάλιστα με 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ απέναντι στον ανεμοστρόβιλο του "Όσα παίρνει ο άνεμος". Γυρίστηκε άλλες δύο φορές, το 1957 από τον ίδιο τον Λήο ΜακΚάρρεϋ με πρωταγωνιστές τον Κάρυ Γκραντ και την Ντέμπορα Κερ ("An affair to remember" που στην Ελλάδα προβλήθηκε με τον τίτλο "Μεγάλε μου έρωτα") και το 1994 από τον Γκλεν Γκόρντον Κάρον με τον Γουώρεν Μπήτυ και την Ανέτ Μπένινγκ (όπου επανήλθε ο αρχικός τίτλος "Love affair" αλλά στην Ελλάδα παίχτηκε ως "Ένας μεγάλος έρωτας¨). Μολονότι η πιο διάσημη είναι η εκδοχή του '57,καμία δεν μπορεί να ξεπεράσει τη γοητεία τούτης εδώ της παραγωγής. που παρά τα χρόνια που έχει στην πλάτη της εξακολουθεί να φαντάζει φρέσκια και γοητευτική στην οθόνη. Είναι αυτό το σενάριο και οι διάλογοι που πετούν σπίθες, είναι η εξαιρετική χημεία των δύο πρωταγωνιστών, είναι και όλο το ενοχικό που προκαλεί η εποχή που τελικά κάνουν απόλυτα πιστευτό αυτόν τον ξαφνικό έρωτα αυτών των δύο ανθρώπων μέσα στο καράβι και ακόμα πιο τραγική την άφιξη στη Νέα Υόρκη. Η Αϊρήν Νταν είναι πανέμορφη και υπέροχη στον ρόλο αυτής της τολμηρής και απελευθερωμένης γυναίκας που σε χρόνια περίεργα και συντηρητικά ορθώνει ανάστημα και επιδεικνύει περίσσια αξιοπρέπεια. Ο Σαρλ Μπουαγέ περιφέρει με αυτοπεποίθηση το γαλλικό ταμπεραμέντο του σταρ ενώ αυτή που κλέβει την παράσταση είναι η Μαρία Ουσπένσκαγια, αυτή η εξαιρετική καρατερίστα, στον ρόλο της γιαγιάς που παρ΄ ότι σύντομος είναι τόσο καθοριστικός που η απουσία της αργότερα είναι σπαρακτική. Το περίεργο είναι πως άμα τη λήξει των πνευματικών δικαιωμάτων της, ουδείς ενδιαφέρθηκε να τα αποκτήσει (μαζί με πολλούς άλλους τίτλους της άλλοτε κραταιάς RKO), με αποτέλεσμα σήμερα να ανήκει στην κατηγορία των public dοmain ταινιών.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις δραματικές ταινίες, θα βρείτε το αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)