Riviera (Σαιζόν 1-3, 2017-2020)




Δραματική σειρά του Sky, με τους Τζούλια Στάιλς, Λένα Όλιν, Άντριαν Λέστερ, Ίγουαν Ρέον, Δημήτρη Λεωνίδα, Ροξάν Ντουράν, Αμίρ Γουακέντ, Ιγκάλ Ναόρ, Βενσάν Περέζ, Άντονυ ΛαΠάλια, Πόπυ Ντελβίν, Τζακ Φοξ, Ρούπερτ Γκρέηβς, Κλαιρ-Χόουπ Άσιτέυ, Σύνοβε Μακόντυ Λουντ, Φράνκο Μασίνι, Ελίζιο Μπάριονουέβο. 

Η νιόπαντρη Τζωρτζίνα, δεύτερη σύζυγος του πολυεκατομμυριούχου τραπεζίτη και συλλέκτη έργων τέχνης Κώνσταντιν Κλίος, ζει μέσα σε μια στιγμή την απόλυτη ανατροπή. Ο Κώνσταντιν σκοτώνεται όταν το γιωτ που φιλοξενεί μια δεξίωση εκρήγνυται, και το πένθος από τον χαμό του μετατρέπεται σε αγώνα επιβίωσης, όταν ανακαλύπτεται το σκοτεινό παρελθόν του, με αποτέλεσμα η Τζωρτζίνα και η οικογένεια του άντρα της να μπαίνουν στο στόχαστρο της Ιντερπόλ. 

Ο Νηλ Τζόρνταν φαίνεται να οραματίστηκε μια Δυναστεία α λα ευρωπαϊκά, με φόντο την κοσμοπολίτικη γαλλική Ριβιέρα, την οποία αλατοπιπέρωσε με μια περιπετειώδη νότα δράσης και αγωνίας. Όλα έδειχναν να ξεκινούν καλά, με την Τζούλια Στάιλς να μαλλιοτραβιέται λεκτικά με την τέως του συζύγου της, Λένα Όλιν και να ακροβατεί στη σχέση της με τα τρία του παιδιά, τα οποία ζουν στη βίλα μαζί της. Η δολοφονία -όπως αποδεικνύεται- του άντρα της δίνει αυτό το απαραίτητο σεναριακό twist που προσδίδει στη σειρά το ύφος μυστηρίου και αγωνίας, αφού όπως ανακαλύπτει κανείς δεν είναι αυτό που φαίνεται να είναι. Σκέτη απόλαυση δεν σας ακούγεται όλο αυτό; Και είναι, μέχρι ενός σημείου, όμως, γιατί, λίγο μετά τα πρώτα επεισόδια, η σειρά φαίνεται να χάνει τις ισορροπίες της και να καταφεύγει σε εξωφρενικές υπερβολές και λύσεις-ευκολάκια, κάτι που θα δούλευε σε μια "Δυναστεία" των 22 επεισοδίων ανά σαιζόν, όμως φαντάζει ξένο σώμα σε μια σειρά μόλις 10 επεισοδίων. Οι κακές γλώσσες λένε πως ο Νηλ Τζόρνταν πλακώθηκε με την παραγωγή ακριβώς για αυτόν τον λόγο, καθώς, όπως υποστήριξε, επενέβησαν στην αρχική του ιστορία και την έκαναν άνω-κάτω. Βέβαια, οι ωραίες φάτσες των πρωταγωνιστών, το υποβόσκον μυστήριο και όλο το λαμπερό τοπίο της παραγωγής συνιστούν σε αυτήν την ένοχη απόλαυση μιας κοσμοπολίτικης σαπουνόπερας μυστηρίου, την οποία βλέπεις με καλή διάθεση και παραδίδεσαι στην ίντριγκά της, χωρίς όμως να παύεις να σκέφτεσαι πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι. A προπό, ο μεγαλοτραπεζίτης με τις σκοτεινές δραστηριότητες είναι ελληνικής καταγωγής. 

Πάντως, ο δεύτερος κύκλος, τα έκανε ακόμα πιο άνω-κάτω, αφού η φαινομενική ηρεμία μετά το φινάλε της προηγούμενης περιόδου δεν κρατά και για πολύ. Οι νεκροί, όπως φαίνεται, δεν παραμένουν για πολύ νεκροί, νόθα παιδιά μαθαίνουν για τον πατέρα τους, οι χαρισματικά γοητευτικοί πλούσιοι κρύβουν και από έναν δολοφόνο μέσα τους ενώ η σειρά δείχνει να αποποιείται κάθε ίχνος ενοχής και να απολαμβάνει και η ίδια τον εαυτό της για αυτό που ακριβώς είναι: μια γυαλιστερή, κίτρινη σαπουνόπερα σε συσκευασία πολυτελείας. Εξαιρετικές οι μουσικές επιλογές, καρτποσταλικά σαγηνευτική η φωτογραφία, ηρωικές οι προσπάθειες της Τζούλια Στάιλς να κρατά τις ισορροπίες του ρόλου της -με όποιο ίχνος αληθοφάνειας μπορεί να βρει μέσα στον κυκεώνα των υπερβολών. Θέλουμε κι άλλο κι από ό,τι δείχνουν τα πράγματα θα το έχουμε, αφενός γιατί ο 2ος κύκλος τελειώνει μετέωρος και αφετέρου γιατί το βρετανικό Sky ανακοίνωσε και επίσημα τη συνέχεια εντός του 2020.

Εν τέλει είχαμε τρίτο κύκλο, αλλά... δεν ήταν ακριβώς Ριβιέρα. Περισσότερο με spin off έμοιαζε παρά με συνέχεια της ίδιας σειράς. Κατ' αρχάς απωλέσθη ολόκληρο το καστ πλην της πρωταγωνίστριας Τζούλια Στάιλς, την οποία πλέον συναντάμε να ερευνά και να εντοπίζει έργα τέχνης που είχαν κλαπεί από τους Ναζί, παρέα με τον νέο συνεργάτη της που υποδύεται ο Ρούπερτ Γκρέηβς. Εκ των πραγμάτων λοιπόν έχουμε ένα εντελώς νέο πλαίσιο δράσης την ίδια στιγμή που μαζί με το καστ έχει εξαφανιστεί και η ίδια η Ριβιέρα. Με γυρίσματα στη Βενετία και στο Μπουένος Άιρες, τα 8 επεισόδια του νέου κύκλου μπορεί να έχουν το ενδιαφέρον τους και την υπερβολή τους, αλλά συνέχεια του σήριαλ δεν τα λες κιόλας. Το δεύτερο βασικό πρόβλημα της νέας σαιζόν είναι πως μολονότι μετατρέπεται από κοσμική σαπουνόπερα σε σειρά δράσης, αφηγείται την ιστορία της με τις αρχές της σαπουνόπερας: οι υπερβολές και οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη και επιλύονται δια του νόμου της απιθανότητας, ενώ οι κακοί γίνονται καλοί και οι καλοί χειρότεροι. Όλα αυτά όταν τα συναντάς να διαδραματίζονται με ένα ποτήρι πανάκριβης σαμπάνιας δίπλα στην πισίνα την ώρα που συζητάς τα γκομενικά σου, έχουν απόλυτη λογική γιατί είναι εντός είδους. Όταν όμως χρησιμοποιείς τα ίδια σεναριακά τεχνάσματα την ώρα που καταπιάνεσαι με παράνομες και θανατηφόρες φαρμακευτικές δοκιμές, δεν πείθεις κανέναν. Προς ώρας δεν υπάρχει κανένα μαντάτο για επόμενη σαιζόν και μολονότι προσωπικά θέλω κι άλλη bad ass Τζωρτζίνα, τη θέλω στην Κυανή Ακτή, με πανάκριβη σαμπάνια στο χέρι, δίπλα στην πισίνα, να απειλεί κανέναν επικίνδυνο γκόμενο. Αν είναι να παραμείνουμε στη λογική της περιπέτειας δράσης, τότε να ξαναδώ το Homeland.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)