The Pale Blue Eye (2022)


Θρίλερ του Netflix σε σκηνοθεσία Σκοτ Κούπερ, με τους Κρίστιαν Μπέηλ, Χάρυ Μέλινγκ, Γκίλιαν Άντερσον, Λούσυ Μπόυντον, Σαρλότ Γκαινσμπούργκ, Τόμπυ Τζόουνς, Τίμοθυ Σπωλ, Ρόμπερτ Ντυβάλ, Σάιμον ΜακΜπέρνυ, Χάρυ Λώτεϋ.

Νέα Υόρκη, 1830. Ο βετεράνος ερευνητής Αύγουστος Λάντορ καλείται από τη στρατιωτική ακαδημία του Γουέστ Πόιντ να μελετήσει τη δολοφονία ενός εκπαιδευόμενου, το σώμα του οποίου βρέθηκε κρεμασμένο στο δάσος, με την καρδιά του να έχει αφαιρεθεί. Ο Λάντορ προσεγγίζει έναν άλλο εκπαιδευόμενο, τον νεαρό Έντγκαρ Άλαν Πόε για να τον βοηθήσει να συλλέξει πληροφορίες για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και την κατάσταση εντός της Ακαδημίας, όταν στο μεταξύ νεκρά ζώα που ανακαλύπτονται στη γύρω περιοχή με τις καρδιές τους να έχουν επίσης αφαιρεθεί, οδηγούν τη σκέψη όλων σε τελετές μαύρης μαγείας.

Ατμοσφαιρικό και με εντυπωσιακά πλούσιο καστ που ενισχύει το ενδιαφέρον, τούτο εδώ το θρίλερ μυστηρίου διατηρεί την αφηγηματική του αξιοπρέπεια μέχρι τέλους, κι ας δείχνει να παραπατά κάποιες στιγμές. Με το σενάριο γραμμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, ο οποίος διασκευάζει το βιβλίο του Λούις Μπάγιαρντ, η ταινία γίνεται προσωπική υπόθεση του Σκοτ Κούπερ (γνωστού μας από τη "Σκουριασμένη πόλη", το "Antlers" και την "Ανίερη Συμμαχία") καθώς έχει την ευκαιρία να βυθιστεί στο gothic περιβάλλον της αφήγησης και στην τόσο αγαπημένη του μονοχρωματική προτίμηση στην παλέτα της φωτογραφίας (Μασανόμπου Τακαγιανάγκι). Με ρυθμούς αργούς από τους οποίους δεν λείπουν η ένταση και η αγωνία και με τις αμφίσημες ερμηνείες των πολύ καλών ηθοποιών που ενσαρκώνουν τους βασικούς ρόλους, το φιλμ εξελίσσεται με ενδιαφέρον, παίζοντας διαρκώς με την αντίληψή μας ως προς το πού πηγαίνει το πράγμα, επενδύοντας πρωτίστως στη σχέση του ντετέκτιβ (σταθερή αξία, αλλά χωρίς ερμηνευτικές εκπλήξεις ο Κρίστιαν Μπέηλ) με τον νεαρό Έντγκαρ Άλαν Πόε, στον οποίο ο Χάρυ Μέλινγκ προσδίδει έναν αλλόκοσμο ρεαλισμό. Με τις πιθανές λύσεις να καταρρίπτονται η μία μετά την άλλη και με το προφανές να επιστρέφει ως απίθανο, το φινάλε έρχεται να καταλάβει τη θέση του λειτουργικά αλλά ενδεχομένως όχι τόσο εντυπωσιακά όσο υποσχόταν η διαδρομή που είχε προηγηθεί.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram. 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)