La Belle Époque (2019)


Ελληνικός τίτλος: Ραντεβού στο Belle Epoque

Δραματική κομεντί των Pathé.Studio Orange, σε σκηνοθεσία Νικολά Μπεντός, με τους Ντανιέλ Ωτέιγ, Φανύ Αρντάν, Γκιγιώμ Κανέ, Ντόρια Τιγέ, Πιερ Αρντιτί, Ντενί Πονταλυντέ, Μικαέλ Κοέν.

Ο Βικτώρ είναι ένας ηλικιωμένος σκιτσογράφος που ψάχνει να βρει τη θέση του στο σήμερα. Η εφημερίδα που φιλοξενούσε τα σκίτσα του επί σειρά ετών διατήρησε μόνο την ηλεκτρονική της έκδοση στην οποία δεν έχουν χώρο οι γελοιογραφίες, ουδείς διαβάζει πλέον τα κόμικ του και ο γιος του δουλεύει σε μια εταιρεία παραγωγής που γυρίζει σειρές για μια ψηφιακή πλατφόρμα on demand.. Η άρνησή του να ταυτισθεί με το παρόν καθιστά τον Βικτόρ εκκεντρικό σε κάθε κοινωνική συνεύρεση -αν όχι και αντιπαθή. Ως κερασάκι στην τούρτα της απογοήτευσής του, η γυναίκα του και μεγάλος έρωτας της ζωής του τού ζητά να χωρίσουν, καθώς διατηρεί σχέση με τον καλύτερό του φίλο. Και ξαφνικά, κάποιος τού προσφέρει την απόλυτη λύση διαφυγής. Ένας παιδικός φίλος του γιου του, τον καλεί να βιώσει την εμπειρία της εταιρείας του, η οποία έναντι ενός διόλου ευκαταφρόνητου αντιτίμου προσομοιώνει με ηθοποιούς και σκηνικά την ημέρα που οι πελάτες της θέλουν να ξαναζήσουν. Και η  μέρα που ο Βικτώρ θέλει να ξαναζήσει είναι η ημέρα που γνώρισε τη γυναίκα του στο καφέ "Belle Epoque", πριν από 40 χρόνια. 

Μια δροσερή και φρέσκια ιδέα του ίδιου του σκηνοθέτη που υπογράφει και το σενάριο, μεταμορφώνεται σε μια φρέσκια, τρυφερή και με βαθιά ανθρώπινη υπόσταση ταινία που παίζει με τα όρια της πραγματικότητας και της ψευδαίσθησης, μένοντας πάντοτε στην πλευρά του ρεαλισμού. Είναι ευλογημένο και από τους ηθοποιούς του αυτό το "Ραντεβού", καθώς ο Ντανιέλ Ωτέιγ επιστρατεύει όλα τα αποθέματα εσωτερικής τρυφερότητας και της πολύ διακριτικής ειρωνείας που διαθέτει για να ερμηνεύσει τον ρόλο του ανένταχτου στο σήμερα Βικτώρ, του οποίου η εμμονή με το τότε μοιάζει με αφέλεια. Στον αντίποδα, η εκρηκτική και "μοντέρνα" Φαννύ Αρντάν που παίζει δυνατά τόσο στη φωνή όσο και στην έκφραση καθώς η ηρωίδα της, η ψυχολόγος Μαριάν, πρέπει να πείσει για τις δυνατότητες, τις σύγχρονες απόψεις και τον δυναμισμό της. Είναι όμως το σενάριο τόσο όμορφα γραμμένο που όσο προχωρά η ταινία οι χαρακτήρες έρχονται κόντρα στο φαίνεσθαι, αφού αναρωτιέσαι αν τελικά είναι πιο δυνατός ο χαμηλόφωνος και φοβισμένος με την εποχή μας Βικτώρ, απέναντι στη δήθεν ανοιχτόμυαλη σύζυγό του. 

Όμως, το εύρημα της ταινίας με την εταιρεία που αναπαριστά στιγμές από τη ζωή των πελατών της, μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε ακόμα ένα ζευγάρι, τον ιδρυτή της τον Αντουάν και τη Μαργκό, την ηθοποιό που ερμηνεύει τον ρόλο της νεαρής συζύγου του Βικτώρ. Κι εκεί είναι ακόμα μια φορά που το σενάριο φαντάζει πανέξυπνα γραμμένο, καθώς στις στημένες σκηνές που διαδραματίζονται στο καφέ "Belle Epoque" η Μαργκό μιλά ως Μαριάν στον Βικτώρ και ταυτόχρονα στον Αντουάν που την κατευθύνει σκηνοθετικά μέσω ενδοεπικοινωνίας. Ο "Αντουάν" Γκιγιώμ Κανέ είναι μια από τις καλύτερες ερμηνείες του συμπαθέστατου ηθοποιού και σκηνοθέτη τα τελευταία χρόνια, και μάλιστα ιδιαίτερα απαιτητικός στις ισορροπίες του ώστε να μην γίνει αστείος, ενώ αποκάλυψη για εμένα προσωπικά υπήρξε η "Μαργκό" της Ντόρια Τιγέ: τόσο θηλυκή, τόσο εύθραυστη και τόσο ειλικρινής σε οποιονδήποτε "ρόλο" ερμηνεύει.

Πολύ τρυφερές οι στιγμές του φιλμ, είτε είναι αλήθεια είτε προσομοίωση, με μια διακριτική σινεφίλ όψη, καθώς τα στούντιο της εταιρείας είναι στούντιο που δουλεύουν με κανόνες σινεμά κι όλο μαζί έρχεται και γίνεται ανάμνηση και πραγματικότητα, καθώς το παρελθόν επιστρέφει για να ξαναζήσει στο παρόν ώστε να φτιάξει ένα καινούργιο μέλλον. Ταινία-μπιζουδάκι. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε το γαλλόφωνο σινεμά, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώΓια περισσότερες κομεντί, κλικ εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)