Knives Out (2019)


Ελληνικός τίτλος: Στα μαχαίρια

Θρίλερ μυστηρίου των Lionsgate/MRC, σε σκηνοθεσία Ράιαν Τζόνσον, με τους Ντάνιελ Κραιγκ, Κρις Έβανς, Άνα ντε Άρμας, Τζέημι Λη Κέρτις, Ντον Τζόνσον, Τόνι Κολέτ, Μάικλ Σάννον, ΛαΚηθ Στάνφελντ, Νόα Σέγκαν, Φρανκ Οζ, Κρίστοφερ Πλάμμερ.

Ο συγγραφέας μυθιστορημάτων μυστηρίου Χάρλαν Θρόμπλεϋ βρίσκεται νεκρός την επομένη των γενεθλίων του. Καθώς όλα τα στοιχεία υποδεικνύουν αυτοκτονία η υπόθεση κλείνει σχεδόν αμέσως, με την οικογένεια να προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ. Όμως, στην έπαυλη του εκατομμυριούχου συγγραφέα και εκδότη εμφανίζεται ξαφνικά ο διάσημος ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ, τον οποίο έχει προσλάβει κάποιος άγνωστος με σκοπό να ερευνήσει ενδελεχώς τα αίτια του θανάτου του Θρόμπλεϋ, καθώς υποψιάζεται πως πρόκειται περί δολοφονίας. Με τα μέλη της οικογένειας να έχουν ούτως ή άλλως αντιπαλότητες με τον συγχωρεμένο αλλά και μεταξύ τους, δεν αργούν να βγουν τα μαχαίρια.

Μα τι καλοφτιαγμένη και ψυχαγωγική ταινία είναι αυτή! Καλογυρισμένο, έξυπνο σινεμά που σέβεται τον θεατή αλλά και το είδος που εξυπηρετεί. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον (δικό του ήταν το ευφάνταστο "Looper: Αντιμέτωποι με το χρόνο", όπως και το πολύ ενδιαφέρον "Οι αδελφοί Μπλουμ", ενώ είχε σκηνοθετήσει και το "Star Wars -Οι τελευταίοι Jedi") στήνει ένα κλασσικό "who dunnit" στα μέτρα και τα σταθμά των ταινιών της Άγκαθα Κρίστι, παίζοντας όμως με το είδος και προσθέτοντας μυστήριο στο μυστήριο καθώς καλούμαστε να ανακαλύψουμε όχι μόνο τον δολοφόνο (εάν υπάρχει δολοφόνος) αλλά και ποιος άλλος γνωρίζει την ταυτότητά του. Όπως λέει και ο Ντάνιελ Κραιγκ (έχει πολλή πλάκα και σαρκασμό καθώς ερμηνεύει με αυτήν την τραβηχτή νότια προφορά τον ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ) "το μυστήριο είναι σαν έναν ντόνατ με μια τρύπα στη μέση, μόνο που εδώ το κομμάτι που λείπει είναι ένα ακόμα ντόνατ με ακόμα μία τρύπα στη μέση". Ο Τζόνσον σέβεται το είδος των ταινιών μυστηρίου όχι μόνο σεναριακά μα και κινηματογραφικά, επιστρατεύοντας -όπως έχουμε συνηθίσει και όπως επιτάσσει η παράδοση- ένα μεγάλο επιτελείο σπουδαίων και διάσημων ηθοποιών για κάθε ρόλο ενώ η μοντερνιά του μπρος-πίσω στην αφήγηση κατακερματίζει τον χρόνο και μας δίνει πληροφορίες που άλλοι δεν γνωρίζουν την ίδια στιγμή όμως που η σε πρώτο πρόσωπο αφήγησή τους δεν τις καθιστά αντικειμενικές ή αμερόληπτες. 

Πολύ ενδιαφέρον έχει και η φωτογραφία με την κάμερα του Στηβ Γέντλιν να τραβά πολλές φορές από κάτω ενισχύοντας κατά έναν τρόπο το δέος του προσώπου που κινηματογραφεί, ενώ αποδίδει τα μέγιστα μέσα στον χώρο της επιβλητικής -αλλά και φανερά ψεύτικης, ταυτόχρονα- έπαυλης του συγγραφέα. Όλα είναι αληθινά και όλα φαντάζουν ψεύτικα την κάθε στιγμή αφού όλοι μπορεί να είναι ένοχοι και αθώοι, οπότε ερμηνείες και σκηνικός διάκοσμος παίζουν αυτό το παιχνίδι της αποπλάνησης και παραπλάνησης σε ένα περιβάλλον και μια ιστορία που μοιάζουν απόλυτα ρεαλιστικά αλλά θα μπορούσαν να είναι και υπέροχα στημένα. Οι ηθοποιοί του μοιάζουν μάλλον να το απολαμβάνουν όλο αυτό, έχοντας στη διάθεσή τους έξυπνα γραμμένους διαλόγους με ένα υπόγειο χιούμορ,σύγχρονες και διαχρονικές πολιτκές/κοινωνικές αναφορές, κομμένους και ραμμένους στους ήρωες που υποδύονται (που ταυτόχρονα είναι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες μα και καρικατούρες του εαυτού τους ή κλισέ φιγούρες από άπειρα αντίστοιχα βιβλία και ταινίες). Δεν γράφω τίποτα περισσότερο για κανέναν ηθοποιό και ρόλο για να μην θεωρήσετε πως δίνω ιδιαίτερο βάρος σε αυτόν και φανεί πως υποδεικνύω υπόπτους (ή αθώους). Όσα λιγότερα ξέρετε για την ταινία, τόσο καλύτερα θα περάσετε. Απόλυτη κινηματογραφική ψυχαγωγία επιπέδου. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τα θρίλερ και τις ταινίες μυστηρίου, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)