Auf der Suche nach Ingmar Bergman (2018)


Ελληνικός τίτλος: Μπέργκμαν, ένας αιώνας

Ντοκυμανταίρ των C-Films/Mondex&cie σε σκηνοθεσία Μαργκαρέτε φον Τρόττα για τη ζωή και το έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Ήταν στα χρόνια του '60 όταν η Μαργκαρέτε φον Τρότα εγκαταλείπει τη Γερμανία για το πιο πολύβουο καλλιτεχνικά Παρίσι, όπου σε κάποιο από τα εκατοντάδες σινεμά του βλέπει την "Έβδομη Σφραγίδα" και στη δεύτερη δεκαετία της ζωής της ανακαλύπτει δύο μεγάλους της έρωτες: το σινεμά (το οποίο δεν είχε και σε μεγάλη εκτίμηση έως τότε) και τον Μπέργκμαν. Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, η γερμανίδα σκηνοθέτις υπογράφει τούτο εδώ το ντοκυμανταίρ-φόρο τιμής στο έργο και τη ζωή του σπουδαίου δημιουργού, δύο τομείς που ούτε ο ίδιος είχε μπορέσει να διαχωρίσει. Εκκεντρικός, απόμακρος μα και ενθουσιώδης, λάτρης των γυναικών αλλά όχι της οικογένειας, πληγωμένος από τη χώρα του και λατρεμένος από κοινό και κριτικούς, ο ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν αποτελεί μια ιδιάζουσα μορφή, την οποία η ταινία αυτή προσπαθεί να προσεγγίσει, με αγάπη, σεβασμό και κάμποσες -πικρές θα έλεγε κανείς- αλήθειες από το στόμα των παιδιών του, για τα οποία δεν υπήρξε ποτέ ο παραδοσιακός πατέρας. 

Με συνεντεύξεις μελών της οικογενείας του, ηθοποιών του αλλά και σύγχρονων σκηνοθετών, η Μαργκαρέτε φον Τρότα συνομιλεί με αυτούς και με εμάς για τις στιγμές που αποτέλεσαν τους σταθμούς της πορείας του Μπέργκμαν και για τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώθηκαν στο έργο του. Το ντοκυμανταίρ που εμπλουτίζεται από πληθώρα αποσπασμάτων από ταινίες του αλλά και από σπάνιο οπτικό υλικό από τα γυρίσματα και τα παρασκήνια, αποτελεί ιδανικό σημείο εκκίνησης για να μελετήσει κάποιος ουσιαστικά τη φιλμογραφία του Μπέργκμαν είτε πιο απλά για να πάρει μια επιπλέον γεύση για όλα όσα ήταν αυτός ο σπουδαίος σκηνοθέτης. Με κινητήριο δύναμη την αγάπη της Μαργκαρέτε φον Τρότα για τον δημιουργό που την επηρέασε, η ταινία, αν και μπαίνει στα της προσωπικής του ζωής, δεν γίνεται ούτε στιγμή κίτρινη ή απρεπής, ενώ την ίδια στιγμή δεν διστάζει να μιλήσει με αλήθειες, χωρίς ποτέ αυτό να σκιάζει την προσωπικότητα του ανθρώπου που μελετά. Μοναδικό πρόβλημα για τον θεατή αποτελεί η παντελής έλλειψη τίτλων στα αποσπάσματα των συνεντεύξεων ή στα φιλμ αρχείου, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην ξέρουμε ποιος μιλάει (εντάξει, από τα συμφραζόμενα μόνο) ούτε ποια στιγμή ή ποια ταινία του παρακολουθούμε στην οθόνη.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Fourmi (2019)

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)