La maschera del demonio (1960) (A/M)



Ελληνικός τίτλος: Η μάσκα του Σατανά
Διεθνής τίτλος: Black Sunday

Ταινία τρόμου του Μάριο Μπάβα με τους Μπάρμπαρα Στηλ, Τζων Ρίτσαρντσον, Αντρέα Τσέκι, Ίβο Γκαράνι, Αρτούρο Ντομίνιτσι.

Στη Μολδαβία του 17ου αιώνα, η πριγκίπισσα Άσα Βάιντα και ο εραστής της Γιάβουτιτς κατηγορούνται για μαγεία και εκτελούνται, φορώντας μια μάσκα του Σατανά. Λίγο πριν ξεψυχήσει, η Άσα καταριέται τον αδελφό της και υπόσχεται να πάρει εκδίκηση από τους απογόνους του. 200 χρόνια αργότερα, ο καθηγητής Τόμας Κρούβαγιαν και ο βοηθός του δρ. Άντρε Κόρομπετς ανακαλύπτουν τυχαία τον τάφο της μάγισσας και ελευθερώνουν το πνεύμα της. Χωρίς να γνωρίζουν τίποτα για τα γεγονότα του παρελθόντος, οι δύο άνδρες έρχονται πιο κοντά στον κίνδυνο, όταν ο Άντρε γνωρίζει και ερωτεύεται την Κάτια Βάιντα, απόγονο της καταραμένης πριγκίπισσας που στο μεταξύ προσπαθεί να καταλάβει το σώμα της για να επιστρέψει στη ζωή.

Η πρώτη (επίσημα τουλάχιστον) σκηνοθετική απόπειρα του Μάριο Μπάβα είναι και μία από τις πλέον καθοριστικές ταινίες του ιταλικού τρόμου και αυτή που έδωσε και το στίγμα για τις αναρίθμητες που θα ακολουθούσαν και που θα κατέκλυζαν μεταγλωττισμένες στα Αγγλικά και τις διεθνείς αγορές. Χλιαρής υποδοχής (όπως ήταν αναμενόμενο) κατά την Α' Προβολή στη χώρα της, έτυχε όμως μεγάλης επιτυχίας στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, όπου η "μαμά" του εκεί κινηματογραφικού τρόμου American Pictures την κυκλοφόρησε με αγγλικούς διαλόγους και με αρκούντως μαζεμένες τις σκηνές που για τους Αμερικανούς περιείχαν πολύ γυμνό ή βία. Με τίτλο "Black Sunday", η ταινία του Μάριο Μπάβα σημείωσε τις μεγαλύτερες εισπράξεις από οποιαδήποτε άλλη είχε κυκλοφορήσει η Εταιρεία κατά τα πέντε πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, ενώ θερμής κριτικής υποδοχής έτυχε και στη Γαλλία, όπου ο Μπάβα θεωρήθηκε "στιγμιαίος auteur". Με ένα αλλόκοτο (για την εποχή τουλάχιστον )στυλ και μια κάμερα που κινείται διαρκώς παρακολουθώντας από κοντά τον τρόμο και τη φρίκη που συντελούνται επί της οθόνης, η "Μάσκα του Σατανά" γίνεται κάτι περισσότερο από μια ταινία εικονογραφημένου τρόμου καθώς δείχνει να μπαίνει στα σώψυχα του θεατή, ενσπείροντάς του τον φόβο του θανάτου και της καταδίκης στην Κόλαση. Η βρετανικής καταγωγής πρωταγωνίστρια Μπάρμπαρα Στηλ, μετά την ταινία έγινε σούπερ σταρ στην Ιταλία, ενώ ανακηρύχθηκε στην απόλυτη ιέρεια των ταινιών τρόμου για τις δεκαετίες που ακολούθησαν. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις σειρών και κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)