Child's Play (2019)


Ελληνικός τίτλος: Η κούκλα του Σατανά

Ταινία τρόμου των Orion/United Artists σε σκηνοθεσία Λαρς Κλέβμπεργκ, με τους Ώμπρεϋ Πλάζα, Γκάμπριελ Μπέητμαν, Μπράιαν Ταϋρί Χένρυ και τη φωνή του Μαρκ Χάμιλ.

Η πολυεθνική Κάσλαν ανακοινώνει την κυκλοφορία του Buddi, μιας κούκλας υψηλής τεχνολογίας, σχεδιασμένης να αποτελεί δια βίου σύντροφο του παιδιού που θα την αποκτήσει. Ο Buddi, με ανεπτυγμένη δυνατότητα συνδεσιμότητας, μπορεί να "μαθαίνει" από το περιβάλλον του και τη συμπεριφορά του ιδιοκτήτη του ούτως ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις συνήθειες και τις προτιμήσεις του σπιτιού όπου "ζει". Με τον Buddi να αποτελεί πλέον παγκόσμιο φαινόμενο, μία τέτοια κούκλα καταλήγει στο σπίτι του 13χρονου Άντυ, ενός παιδιού με πρόβλημα ακοής που ζει με τη μητέρα του σε ένα διαμέρισμα του Σικάγο. Αυτό που ουδείς εκ των δύο γνωρίζει είναι πως από τη συγκεκριμένη κούκλα έχουν αφαιρεθεί όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, καθώς ένας εργάτης στη γραμμή συναρμολόγησης στο Βιετνάμ ήθελε να εκδικηθεί τον προϊστάμενό του για τη συμπεριφορά του

Remake της εμβληματικής για το σινεμά τρόμου ταινίας του 1988, η οποία προς τιμήν της δεν αποτελεί αρπαχτή, αλλά μια πιο φρέσκια επαναδιατύπωση του μύθου, και μάλιστα με ιστορία που διαφοροποιείται από την πρωτότυπη. Σίγουρα η κεντρική ιδέα παραμένει η ίδια, η εξέλιξη όμως και το περιβάλλον της δράσης είναι διαφορετικά δίνοντας την ευκαιρία για νέα ευρήματα και διαφορετική κορύφωση που οδηγεί σε αυτό το εντυπωσιακό ματοκύλισμα στο παιχνιδάδικο που αγγίζει τα όρια του σοκ. Όπως συνηθίζω σε κάθε περίπτωση remake και reboot, δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία σύγκρισης της αρχικής ταινίας με την καινούργια καθώς αμφότερες γυρίστηκαν σε άλλες εποχές, υπό άλλες συνθήκες και για άλλα κοινά με άλλες ανάγκες. Αυτό που έχει πάντα σημασία είναι να κρίνουμε αυτό που βλέπουμε την κάθε φορά, οπότε με μια όσο το δυνατόν "παρθένα" ματιά, τούτη εδώ η "Κούκλα του Σατανά" και συναρπάζει και τρομάζει. Θα ήθελα μόνο να σταθώ σε δύο σημεία ως προς τα οποία έχω συγκεκριμένες ενστάσεις. Από τη μία, ουδέποτε το σενάριο δείχνει να αξιοποιεί την ιδέα της "συνδεσιμότητας" της κούκλας με ασύρματα δίκτυα, την οποία αναφέρει μεν αλλά ουδέποτε εκμεταλλεύεται ουσιαστικά και με πρωτότυπο τρόπο. Είναι "λίγο" να έχει η μανιασμένη σου κούκλα μια τέτοια δυνατότητα και εσύ να την αξιοποιείς απλά για να θέσεις εξ αποστάσεως σε λειτουργία ένα τρυπάνι. Σε μια εποχή που καθορίζεται από το internet και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι κρίμα μια κούκλα με τέτοιες τεχνολογικές δυνατότητες να μην τις αξιοποιεί ώστε να σε δολοφονήσει με περισσότερο ευφάνταστο τρόπο. Η δεύτερη ένστασή μου είναι η ίδια η κούκλα. Ούτε τόσο ανεπτυγμένη τεχνολογικά δείχνει ούτε τόσο φιλική ώστε να δικαιολογεί την αφοσίωση τόσων εκατομμυρίων παιδιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι άσχημη και αντιπαθητική στην όψη και επιτηδευμένα τρομακτική, με αποτέλεσμα να μη νιώθεις ποτέ τη "μεταστροφή" στη διάθεση και τη συμπεριφορά της. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις σειρών και κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τα θρίλερ και το μυστήριο, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)