The Curse of la Llorona (2019)


Ελληνικός τίτλος: Η κατάρα της Γιορόνα

Ταινία τρόμου των Warner/New Line σε σκηνοθεσία Μάικλ Τσάβες, με τους Λίντα Καρντελίνι, Ρόμαν Χρίστου, Τζέινή-Λυν Κίντσεν, Ρέυμοντ Κρουζ, Τόνυ Αμέντολα.

Η Άννα, υπεύθυνη κοινωνική λειτουργός με ευαισθησίες και μητέρα δύο παιδιών, έρχεται αντιμέτωπη με τη φριχτή ιστορία μιας γυναίκας που είχε κλειδώσει στην ντουλάπα τα παιδιά της, τα οποία μάλιστα έφεραν σημάδια τραυματισμού. Παρά τις αντιδράσεις της γυναίκας που φώναζε πως τα παιδιά ήταν κλειδωμένα εκεί για την προστασία τους, αναλαμβάνει η αστυνομία η οποία τη συλλαμβάνει και μεταφέρει τα παιδιά στο νοσοκομείο. Δεν περνά όμως η νύχτα και τα παιδιά εξαφανίζονται από τον θάλαμο και ανασύρονται πνιγμένα, με τη γυναίκα σε έξαλλη κατάσταση να καταριέται την Άννα για τον χαμό τους. Αυτό που η Άννα δεν γνωρίζει είναι πως ο μικρός της γιος έχει ήδη δεχθεί την "επίσκεψη" μιας γυναίκας με μακριά μαύρα μαλλιά, ντυμένης στα λευκά.

Υπάρχει ένας αναγκαίος και απαράβατος κανόνας στις ταινίες τρόμου -μεταφυσικού ή άλλου- κι αυτός είναι πως οφείλεις να χτίζεις τον πανικό και την αγωνία σιγά-σιγά ούτως ώστε και να απολαύσεις την κορύφωση της τελικής μάχης. Η "Γιορόνα" δείχνει να τον προσπερνά αυτόν τον κανόνα, καθώς βιάζεται να μας συστήσει τον κακό από τα πρώτα κιόλας πλάνα της άρα και να μας προϊδεάσει για τη συνέχεια. Κάτι τέτοιο θα είχε νόημα αν οι ενδείξεις και τα στοιχεία που παρουσιάζονται πρώιμα είχαν σκοπό να σε παραπλανήσουν ως προς την τελική έκβαση των γεγονότων. Όχι όμως εδώ. Τα πάντα είναι ξεκάθαρα, αναμενόμενα και μάλιστα πολύ γρήγορα κλιμακούμενα, αφού περίπου η μισή ταινία είναι η μεγάλη μάχη με το κακό, στην οποία έχεις την αίσθηση πως φτάνεις πολύ γρήγορα. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις βέβαια πως το πρόβλημα έγκειται στο σενάριο το οποίο για κάποιον λόγο αδιαφορεί για την οποιαδήποτε σταδιακή κλιμάκωση και βιάζεται να μπει κατ΄ ευθείαν στο ψητό ώστε να δώσει την ευκαιρία στους σχεδιαστές των οπτικών και των ηχητικών εφφέ να σε τρομάζουν διαρκώς με όποιον τρόπο μπορούν. Σαφέστατα το καταφέρνουν, αλλά ως γνωστόν άλλο πράγμα οι διαρκείς τρομάρες και άλλο ο κινηματογραφικός τρόμος. Η "Γιορόνα" προέρχεται από το σύμπαν των ταινιών της σειράς "Το Κάλεσμα" με τη συμμετοχή του πάτερ από την "Άνναμπελ", η οποία κάνει και cameo εμφάνιση σε flash back. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις σειρών και κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)