Dracula's daughter (1936) (A/M)


Ελληνικός τίτλος: Η κόρη του Δράκουλα

Ταινία τρόμου της Universal σε σκηνοθεσία Λάμπερτ Χίλλυερ, με τους Γκλόρια Χόλντεν, Όττο Κρούγκερ, Μάργκεριτ Τσώρτσιλ, Έντουαρντ Βαν Σλόαν, Γκίλμπερτ Έμερυ, Ίρβινγκ Πίτσελ.

Μόλις λίγες στιγμές μετά το φινάλε του πρώτου "Δράκουλα", η αστυνομία συλλαμβάνει τον καθηγητή Βον Χέλσινγκ για δολοφονία, αφού ανακαλύπτει τα δύο πτώμωτα στο αββαείο που είχε αγοράσει ο Κόμης. Ο καθηγητής εξηγεί στον δύσπιστο Επιθεωρητή της Σκότλαντ Γυαρντ τι ακριβώς είχε συμβεί και όσο αντιλαμβάνεται ότι δεν γίνεται πιστευτός ζητά τη βοήθεια του ψυχιάτρου και ειδήμονα στον υπνωτισμό, Τζέφρυ Γκαρθ. Στο μεταξύ, μια μυστηριώδης γυναίκα κλέβει το πτώμα του Δράκουλα από τη φύλαξη της Αστυνομίας. 

Συμπαγές, συνεπές και γυρισμένο με φροντίδα sequel της ταινίας που οριοθέτησε τη σύγχρονη φιγούρα του Κόμη Δράκουλα στον κινηματογράφο, με σενάριο μάλιστα βασισμένο σε ένα "εξορισμένο" κεφάλαιο από το βιβλίο του Μπραμ Στόουκερ, το οποίο είχε κυκλοφορήσει ως αυτόνομο διήγημα. Παρά την πενταετία που χωρίζει τα δύο φιλμ, είναι ομολογουμένως αξιοθαύμαστη η συνέπεια στο ύφος και το στυλ του πρωτότυπου υλικού, με τον τρόμο να εξοστρακίζεται από την οθόνη μέσα σε ένα ευρύτερο ποιητικό, θα έλεγε κανείς, κλίμα που προάγει την ανάγκη για εσωτερική αποδέσμευση. Καλοδεχούμενες οι χιουμοριστικές νότες στο σενάριο και στους διαλόγους, οι οποίες το καθιστούν περισσότερο ρεαλιστικό, ενώ με φροντίδα -αν και συγκεκαλυμνένα- αποδίδεται ο διάχυτος "bizarre" ερωτισμός της κόμισσας Μαρύα Ζαλέσκα, που υποδύεται εμβληματικά η Γκλόρια Χόλντεν στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεγάλη οθόνη. Λέγεται μάλιστα πως η ίδια ήταν εντελώς δυσαρεστημένη με τον ρόλο που της είχε ανατεθεί, καθώς οι ταινίες τρόμου δεν θεωρούνταν "περιοπής" τα χρόνια εκείνα, ενώ η όχι και τόσο επιτυχημένη καριέρα του Μπέλα Λουγκόζι στα χρόνια που είχαν μεσολαβήσει, της δημιουργούσε φόβους τυποποίησης. Κάποιοι κριτικοί της εποχής πάντως είχαν μιλήσει με κολακευτικά λόγια για την ερμηνεία της, την οποία την είχαν αποδώσει ακριβώς στην αποστροφή της ίδιας για τον ρόλο που είχε κληθεί να ερμηνεύσει, με αποτέλεσμα να εκφράζει με περισσότερη ένταση και αληθοφάνεια την επιθυμία της γυναίκας αυτής να αποτινάξει με κάθε τρόπο από πάνω της αυτήν την κατάρα.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις σειρών και κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τα θρίλερ και το μυστήριο, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)