Midnight lace (1960)


Ελληνικός τίτλος: Ο δολοφόνος θάρθη απόψε

Θρίλερ της Universal σε σκηνοθεσία Ντέηβιντ Μίλλερ, με τους Ντόρις Ντέυ, Ρεξ Χάρισον, Μύρνα Λόυ, Τζων Γκάβιν, Ρόντυ ΜακΝτάουαλ, Τζων Γουίλλιαμς, Νάτασα Πάρρυ.

Η νιόπαντρη αμερικανίδα κληρονόμος Κιτ Πρέστον, ζει στο Λονδίνο με τον σύζυγό της, στέλεχος σε εταιρεία εξορύξεων. Με τη ζωή της να περιορίζεται σε ψώνια και περιπάτους, καθώς ο Άντονυ είναι μονίμως πηγμένος στη δουλειά, η Κιτ ξαφνικά αντιμετωπίζει τον πανικό όταν μια μυστηριώδης φωνή που την ακολουθεί μέσα στο ομιχλώδες Χάυντ Παρκ τής ανακοινώνει πως σύντομα θα τη σκοτώσει. Αυτό που ο άντρας της θεωρεί κακόγουστη φάρσα, πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε κόλαση, αφού οι απειλές επαναλαμβάνονται σε διαδοχικά τηλεφωνήματα, τα οποία όμως ουδείς μπορεί να επιβεβαιώσει, με αποτέλεσμα οι οικείοι της και η Σκότλαντ Γυαρντ να πιστεύουν πως πρόκειται είτε για προϊόν της φαντασίας της ή για "νάζι" που αποσκοπεί στην προσοχή του συζύγου της.

Τα χρόνια του '60 γέννησαν ένα υπό-είδος αστικού θρίλερ, με γυναίκες συνηθισμένες ή και κοσμοπολίτισσες να πέφτουν θύματα μυστηριωδών υποψήφιων δολοφόνων, παγιδευμένες συνήθως μέσα στο σπίτι τους. Άριστο δείγμα μιας τέτοιας ταινίας είναι και το "Ο δολοφόνος θάρθη απόψε" σε σκηνοθεσία του Ντέηβιντ Μίλλερ, ο οποίος δεν "ακούστηκε" ποτέ, μολονότι πολυπράγμων. Κοσμοπολίτικο θύμα η Ντόρις Ντέυ, σε ρόλο ολίγον κόντρα από το εύθυμο και ανέμελο παρελθόν της, πάντοτε όμως λαμπερή και με μια υποκριτική δεινότητα που ξεφεύγει από τη στερεοτυπική εικόνα της που έχουμε στο μυαλό μας. "Χιτσκοκικής" διάθεσης ταινία, άριστα κινηματογραφημένη εντός του κλειστοφοβικού χώρου του πολυτελούς λονδρέζικου διαμερίσματος της ηρωίδας, που χαίρει ενός καλογραμμένου σεναρίου (Άιβαν Γκοφ και Μπεν Ρόμπερτς, από το θεατρικό  "Matilda Shouted Fire" της Τζάνετ Γκρην) που την απογειώνει, όχι μόνο χάρη στην αναπάντεχη ανατροπή του φινάλε αλλά και με όλες αυτές τις "λανθασμένες" πληροφορίες που σκορπά κατά τη διάρκεια, κάνοντας τους ήρωες της ταινίας αλλά και τους θεατές να αμφισβητούν όσα βλέπουν και ενδεχομένως να οδηγούνται σε λάθος συμπεράσματα. Ξεχωριστή η φιγούρα της μεγάλης πια αλλά υπέρκομψης Μύρνα Λόυ στον ρόλο της θείας Μπία, στιβαρός ο Ρεξ Χάρισον, επιβλητικός ως παρουσία και καταλυτικός ως ρόλος ο Τζων Γκάβιν, που παρά την κοψιά και τη στόφα ζεν πρεμιέ, χάθηκε μετά από λίγες ταινίες (είχε παίξει και τον Ιούλιο Καίσαρα στον "Σπάρτακο" την ίδια χρονιά) και περιορίστηκε σε σήριαλ και τηλεταινίες. 

Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ Έγχρωμων Κουστουμιών.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τα θρίλερ και το μυστήριο, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.




 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)