Κρίσιμες στιγμές (2021)


Δραματική μίνι-σειρά της εταιρείας Τηλεκίνηση και της ΕΡΤ, σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη, με τους Άκη Σακελλαρίου, Τάνια Τρύπη, Νίκο Γκέλια, Νεφέλη Κουρή, Μιχάλη Μαρκάτη, Εύρη Σωφρονιάδου, Νεκτάριο Φαρμάκη.

Ο Δημήτρης Καλλιγέρης, καθηγητής του Πανεπιστημίου και συντηρητικός αστός, δεν μπορεί να ανεχθεί τη γερμανική εισβολή στην Αθήνα και συνεργάζεται με μια ομάδα αντιστασιακών, εν αγνοία όμως της γυναίκας του. Αφοσιωμένος εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση και στο ζύμωμα της ψυχής όλων των νέων παιδιών που έχουν περάσει από τα έδρανα μπροστά του, χωρίς παιδιά ο ίδιος, ο Καλλιγέρης αγωνίζεται χωρίς καν να το σκεφτεί για τα παιδιά του αύριο, στα οποία αξίζει μια ελεύθερη Ελλάδα, και χωρίς να αναλογίζεται ποτέ το ρίσκο που παίρνει ο ίδιος για τον εαυτό του.

Ακόμα μία τηλεοπτική διασκευή λογοτεχνικού έργου από τον Μανούσο Μανουσάκη, μετά τον "Βαρδιάνο στα Σπόρκα" και το "Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου", που αυτή τη φορά καταπιάνεται με το διήγημα της Γαλάτειας Καζαντζάκη. Φροντισμένη παραγωγή, στα πρότυπα των δύο προηγούμενων και με σωστό casting, οι "Κρίσιμες Στιγμές" με μπροστάρη τον πάντα ολοκληρωμένο ερμηνευτικά Άκη Σακελλαρίου, μας ταξιδεύουν στα χρόνια της Κατοχής, κλείνοντας κατά έναν τρόπο το μάτι στο επικό, αντιστασιακό σινεμά των 70's (η στα όρια του κιτς απεικόνιση των κατακτητών), ιδωμένο όμως μέσα από τη σύγχρονη τηλεοπτική πραγματικότητα. Σε μια πόλη δύσκολη και εχθρική σε γυρίσματα εποχής, όπως είναι η Αθήνα, αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στους υπεύθυνους για το ρεπεράζ και για τη σκηνογραφία, που κατόρθωσαν να αποδώσουν με ρεαλισμό την πρωτεύουσα εκείνων των τραγικών χρόνων. Αν έχω κάτι να επισημάνω αυτό θα είχε να κάνει με το σενάριο που το βρήκα ιδιαίτερα "απλωμένο" έναντι του διαθέσιμου χώρου των 4 επεισοδίων, με αποτέλεσμα και ο χρόνος της δράσης να κυλά γρήγορα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) χωρίς όμως αυτό να γίνεται εύκολα αντιληπτό, αλλά και να χάνονται οι β' ρόλοι στους οποίους δεν δίνεται η δυνατότητα να ανασάνουν και να αναδειχθούν. Έτσι, ο πολύ καλός Νίκος Γκέλια μένει κατ' ουσίαν ανεκμετάλλευτος και περιφερειακός χωρίς να αποκτά ουσιαστική δράση στο επίκεντρο των εξελίξεων, ενώ είναι αυτή η ίδια βιάση που στερεί από τη "μάνα" της επίσης πολύ καλής Εύρης Σωφρονιάδου να βιώσει τον σπαραγμό. Κατ' εμέ, ένα επεισόδιο ακόμα θα το ήθελε. Πολύ μεστή ερμηνευτικά η Τάνια Τρύπη, αέρινη η Νεφέλη Κουρή, εφηβικά ορμητικός ο Νεκτάριος Φαρμάκης.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)